Burgerparticipatie en groeiend draagvlak
versus pleinvrees bij bestuur
Deze week overhandigt studiebureau Vectris haar verkeerscirculatieplan voor Kessel-Lo formeel aan het schepencollege. Hoewel het ongetwijfeld nog wat verfijning kan gebruiken is het belang van dit werkstuk groot: voor het eerst ligt er een plan voor dat gedragen wordt door bewoners en experten en dat het aantal autoverplaatsingen en de files in de buurt kan doen dalen. Het plan maakt de alternatieven veiliger en aantrekkelijker, zodat de levenskwaliteit van onze straten kan verhogen. We kunnen nu overschakelen naar een beslissings- en uitvoeringsmodus.
En net hier dreigt het mis te lopen. De schepenen hebben op het laatste burgerpanel de intentie geuit om geen enkele maatregel te nemen die verder gaat dan de noodzakelijke ingrepen aan het Park Belle-Vue (rijrichting Martelarenlaan en verkeerslichten Koning Albertlaan). Het OBK doorprikt hun argumenten en vraagt de snelle uitvoering van het plan. Een groeiende groep buurtbewoners verwacht nu actie.
Lees HIER de perstekst.
Bekijk hier de kaart met voorgestelde maatregelen.
Foto Wim Erkelbout.
En net hier dreigt het mis te lopen. De schepenen hebben op het laatste burgerpanel de intentie geuit om geen enkele maatregel te nemen die verder gaat dan de noodzakelijke ingrepen aan het Park Belle-Vue (rijrichting Martelarenlaan en verkeerslichten Koning Albertlaan). Het OBK doorprikt hun argumenten en vraagt de snelle uitvoering van het plan. Een groeiende groep buurtbewoners verwacht nu actie.
Lees HIER de perstekst.
Bekijk hier de kaart met voorgestelde maatregelen.
Foto Wim Erkelbout.