De Stad Leuven wil de Martelarenlaan volledig herinrichten, met ondermeer het totaal nieuwe Belle Vue park. De Stad stelt nu een Ruimtelijk Uitvoeringsplan (RUP) voor dat de regels voor de buurt vastlegt. De komst van dit Park is een stap in de goede richting van de duurzame stad van morgen. Maar helaas missen wij ook nu een globaal mobiliteitsplan voor heel de buurt. De verkeersafwikkeling rond het park is niet duidelijk. Het doorgaand verkeer zal wellicht geconcentreerd worden in de nieuwe taludweg, maar omdat de Stad geen oplossing zoekt voor het sluipverkeer, zullen verschillende straten gehinderd blijven door karavanen van wagens van andere buurten en gemeenten. Bovendien zal de auto waarschijnlijk de baas blijven op de parkweg tussen het park en de huizen van de Martelarenlaan, oa door de voorrang van rechts uit de zijstraten.
Bovendien lezen we dat de bestaande brug door het station nog altijd gelabeld staat als voetgangersbrug terwijl de vraag om er te mogen fietsen al jaren luid klinkt.
Op 4 november zijn omwonenden uit diverse straten bij elkaar gekomen om het RUP te analyseren en te kijken hoe dit plan verbeterd kan worden.
Bovendien lezen we dat de bestaande brug door het station nog altijd gelabeld staat als voetgangersbrug terwijl de vraag om er te mogen fietsen al jaren luid klinkt.
Op 4 november zijn omwonenden uit diverse straten bij elkaar gekomen om het RUP te analyseren en te kijken hoe dit plan verbeterd kan worden.